sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Ihana sunnuntai

Nyt illalla voin todeta, että olipa ihana sunnuntai!!!!! Aamulla sängyssä lojuen mietin päivän työlistaa: lumityöt, ruuanlaitto, kukkaruukkujen etsiminen, puiden kanto, lämmitys, powerpoint-esityksen teko, artikkelin kirjoitus jne... Ajattelin surullisena, että eipä tästä lepopäivää tule.

Laiskottelu sängynpohjalla tuntui taivaallisesta, mutta mitään tekemättä en osaa olla. Joten nostin läppärin vatsan päälle ja aloitin työt. Powerpoint valmistui yhdessä hujauksessa, jes, yksi asia pois päiväjärjestyksestä. Siispä aamiaisaika. Huusholli tuntui aamutuimaan melko viileältä ja lämpömittari näyttikin vain 18 astetta. Eli tulet leivinuuniin, sen verran oli vanhoja puita vielä jäljellä. Soffalla liekkejä ihaillen nautin aamiaiseni ja aloittelin ystävältäni lainattua kirjaa Kaarina Davis: Irti oravanpyörästä. Ja siihen jämähdin!!!!! Siinä vasta mahtava kirja. Se laittoi ajattelemaan asioita kriittisesti, mutta myös toteamaan, että minä olen onnellinen. Minä olen muuttanut maalle, teen remonttia, viljelen hiukan kotitarpeiksi, mutta aion jatkaa edelleen työelämässä. Minä viihdyn työpaikan sosiaalisissa ympyröissä, minua työnteko ei uuvuta, vaikka se välillä totta tosiaan tympiikin. Mutta niin mahtava kirja se oli, että se tuli yhdessä päivässä luettua :) Olen ahne, tiedän sen...

Vaikka olenkin viettänyt päivän kirjan parissa, olen silti ennättänyt lumitöihin, olen kantanut puut molempiin mökkeihin ja siis tehnyt kaikki suunnittelemani työt js silti olen rentoutunut.

Pienen kokeilunkin tein leivinuunissa. Yritin valmistaa tyrnipuuroa leivinuunissa. Alkuperäinen idea oli tehdä riisipuuro, mutta riisit olivatkin loppu. Päätin siis kokeilla mannaryynejä riisin tilalla. Alkuun tuntui, että puuro alkaa sakenemaan, mutta parin tunnin kuluttua puuro on muuttunut takaisin litkuksi, kaikki mannaryynit olivat kadonneet. No, minä otin "puuron" pois uunista ja ajattelin, että jäähtyköön. Voin minä sen mehunakin juoda, pois en heitä. Mutta jäähtyessään litku sakeni ja sain kuin sainkin kunnon puuron aikaan. Sekoitella sitä piti jäähtymisen aikana melko usein, koska puuro kuorettui.

Huomenna on mukava aloittaa uusi työviikko, joka sekin toivottavasti tuo uusia haasteita :) Nautitaan elämästä!!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti