torstai 16. toukokuuta 2013

Vaikeuksia kuorman tarkastamisessa

Tiistaina tullessani kotiin 12 tunnin työpäivän jälkeen odotti pihalla rautakaupan kuorma salaojatarvikkeita. Päässä humisi ja väsytti, mutta kuormahan piti tarkastaa... Joten minä fiksuna otin kuormasta valokuvan, lähetin sen isälleni ja kysyin, että onko tässä kaikki. Tyly vastaus kuului, että etsi lähetyslista ja tarkista siitä.


No, minä menin ja rupesin tarkistamaan. Näin jälkikäteen voin sanoa, että olisi ollut parempi olla menemättä. Sekoiluksihan se meni!!!! Piti siis olla 8 mustaa putkea, mutta niitä oli 10. Sitten olisi pitänyt olla 3 kuusimetristä salaojaputkea, mutta olikin 6 kolmemetristä viemäriputkea. Yritän soittaa isälleni, mutta hän ei ole kotona, että voisi tarkistaa tilaustamme.

Kaksi päivää olen miettinyt ja pähkäillyt asiaa. Ja nyt illalla menin jälleen katsomaan putkia. Silmäni eivät vissiin harittaneet tänä iltana yhtä pahasti, koska huomasin, että osassa mustia putkia onkin reiät!!!! Reiällisiä putkia löytyi 3 ja reiättömiä 8, yhteensä siis 11. Jos olisin tiistaina osannut laskea putkien määrän oikein, ei tällaista soppaa olisi syntynytkään. Ja ne viemäriputket - lähetteessä puhutaan muhviputkista (en ymmärtänyt), mutta sähköpostista kaivetussa kustannusarviossa puhutaan viemäriputkista. Eli kaikki oli ihan oikein ja vain minä sekoilin.

Mutta pieni ja kaino kehittämisehdotus minulla kyllä olisi. Voisiko musta umpiputki olla eri värinen kuin musta salaojaputki, jotta tyhmä ja väsynyt nainenkin voisi ne erottaa helposti toisistaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti