keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Huolsin Niben

Juupa, juu. Joskus aiemmin kirjoittelin ja ihmettelin Niben tukkeutuneita filttereitä. Sen jälkeen minulla on ollut tarralappu Niben kyljessä, johon olen kirjannut filttereiden puhdistukset. Tänään oli taas se päivä, tai itseasiassa olin jo kaksi viikkoa myöhässä, mutta Nibe ei vielä valittanut. Pieni sähkökatko oli taas nollannut huoltolaskurin, mutta onneksi oli se tarralappu.

Ei muuta kuin imuri esiin, Nibestä virrat pois ja kansi auki. Ei voi kuin ihmetellä, mistä niitä koiperhosia pääsee filtteriin. Niitä on joka kerran ja paljon. Tällä kerralla filtteri piti sisällään myös koivun siemeniä. Niitä oli niin valtavasti kesällä, ettei ole mikään ihme, että niitä oli filtteriinkin päätynyt.

Toinen asia, mitä olen ihmetellyt. Miksi keskikesälläkin Niben sähkövastus hyppää päälle, vaikka lämpöpumppu ei toimi. Tänään päätin selvitellä Niben salaisuuksia. Ohjekirja käteen ja opiskelemaan. Piilossa etukannen alla oli nappi, jolla sai kytkettyä sähkövastuksen pois päältä. Ja tottahan minä sitä painoin. Varmaankin tyhmä juttu, koska ulkona on pakkasta, mutta minä haluan kokeilla, mihin Nibe pystyy. Sen jälkeen lähdin suihkuun...

Ennen suihkua kattilan lämpötila oli 56 astetta, suihkun jälkeen enää 42. Aion katsoa kuinka kauan menee, että kattilan lämpötila nousee takaisin yli 50. Alku ei näytä lupaavalta. Tunti suihkun jälkeen lämpötila on 41 astetta. Katsotaan, mikä lukema on iltapäivällä, kun tulen töistä....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti