tiistai 19. marraskuuta 2013

Lämmikettä

Ilmat eivät ole olleet kovinkaan suosiolliset ulkotöihin viime viikonloppua ja eilistä lukuunottamatta. Niinpä olen viettänyt aikaa sohvalla leivinuunin lämmöstä nauttien. Mutta enhän minä osaa olla jouten, käsille pitää olla aina jotain tekemistä. Niinpä olen neulonut, neulonut niin että niska-hartiaseutu on jumissa. Välillä neulon sukkia, välillä lapasia, mutta nyt olen innostunut hartiahuiveista. Neulomastani revontulihuivista olikin kuva jo aiemmin, nyt on neulonut lisää huiveja. Tähän mennessä kaikki  huiviohjeet ovat olleet suomenkielellä, mutta nytpä olen ylittänyt ison kynnyksen ja nämä viimeiset huivinohjeet ovat olleet englanninkielisiä.

Lazy Katy 1, ohje Ravelry.com

Lazy Katy 2
Ensimmäinen "Lazy Katy" on tehty kaksinkertaisesta silkki-merinovillalangasta puikoilla 5 ja siitä tuli aivan liian pieni, noin ruokalappukokoa. Jää todennäköisesti käyttämättä. Jälkimmäinen "Lazy Katy" on tehty mohairsekoitelangasta puikoilla 6 ja nyt koko on aika hyvä.


Ka'ana Shawlette, ohje Ravelry.com

Ka'ana-huivi on tehty Novitan 7 veljestä langasta. Ohjeen mukaan huiviin tarvitaan 500 metriä lankaa, mutta ihan ei 2 kerää seiska veikkaa (yht. 600 m) ei riittänyt. Päättelykerrosta varten piti ostaa vielä kolmas kerä lankaa. Huivi on aika painava, mutta ihanan lämmin.

Tähän mennessä minulla on aina ollut ongelmana, että mihin kiinnitän huivit, jotta saan ne suoristettua. Niinan blogista löysin loistavan alustan, Bilteman ruutuhyppyalustan. Silloin kun sitä ei tarvita, sen saa koottua ja säilytettyä pienessä tilassa ja käytössä se on muuntautumiskykyinen erimallisille huiveille.

Seuraavat huivimallit on jo tulostettu, mutta neulomisen aloitan vasta, kun saan niska-hartiajumia hiukan avattua eli ehkäpä viikonloppuna tai ...

1 kommentti:

  1. Vau mitä huiveja! Lazy Katy 2 varsinkin näyttää ylelliseltä. Onnea englantikynnyksen ylittämisen johdosta!

    VastaaPoista